fbpx
 

TudástárCégek átvétele Ausztriában - Osztrák-Magyar Kereskedelmi Képviselet - Több Mint osztrák Cégalapítás

A professzionális tervezés megkönnyíti az utódlást

Ausztriában az emberek nem olyan vállalkozó szelleműek, mint Magyarországon. Ennek meghatározó oka, hogy európai mércével mérve az egyik legmagasabb a bér- és az életszínvonal. Több így az alkalmazott és kevesebb a vállalkozás. Emiatt okozhat egyre nagyobb problémát az országban, hogy a nyugdíj előtt álló cégtulajdonosnak valahogy megoldást kell találnia a vállalata további működésére. Nekik ez egyre nagyobb gond, Önnek mint Ausztriába igyekvő magyar vállalkozónak pedig óriási lehetőséget jelent.

Senki sem szeret gondolkodni a saját visszavonulásáról. Az utódlás tervezése nem kellemes feladat és mivel az aktív vállalkozói éveikben rengeteg a tennivaló, sokan gyakran el is mulasztják ezt idejekorán elkezdeni, megtenni. Az exit megtervezése kulcsfontosságú tényező kellene hogy legyen a vállalatok hosszú távú sikerében. A felmérések szerint csak Stájerországban évente több száz családi vállalkozás szembesül az utódlás kihívásaival. A gazdasági tényezők mellett az érzelmi és interperszonális szempontok is érintik a cégvezetőt.

A tervezett utódlási folyamat már nem túl nagy cégméret esetén is három-öt évig eltarthat. A vezető minden döntésében nemcsak a vállalatát veszi figyelembe, hanem az alkalmazottakra gyakorolt következményeket is. Szigorú szabályozás nélkül magas a vagyon és a munkahelyek elvesztésének valószínűsége. Így a tulajdonosok vigyáznak az életművükre, hogy zökkenőmentes legyen az átadás, mert ha nem, a nyugdíjba vonulás időpontja is csúszhat.

Megfelelő jelölt keresése

Az utódnak nemcsak a megfelelő szakmai és vállalkozói készségekkel kell rendelkeznie, hanem meg kell felelnie a vállalat értékeinek is. A legegyszerűbb megoldás a családon belül keresni az utódot. A családi értékek és a társasággal való azonosulás a sikeres folytatás központi elemei. Ha ez különféle okokból (pl. hiányzó utód, hiányzó képesítés, tapasztalat vagy motiváció) nem lehetséges, akkor a fő pozíciót cégen kívül kell keresni, ami általában sokkal nehezebb. 

A vállalat vezetője, tulajdonosa általában először a társaságban és a személyes ismerősi körben keresi az utódot. Ez azonban korlátozza a lehetséges jelöltek körét. Hatékonyabb lehet a pozíció nyilvános hirdetése.

Az időben jól átgondolt utódlási stratégia nélkül az osztrák cégtulajdonosok így nagy számban oda jutnak, hogy értékesítik az akár több évtized alatt felépített vállalkozásukat. Ezért több hónapos szisztematikus előkészítés után, kész céget vehet át az új tulajdonos. Ez lehetőséget biztosít a magyar vállalkozók számára, hogy ilyen módon piaci részesedéshez jussanak saját iparágukban. Lehetőséget kapnak arra, hogy a piacra bevezetett, a cég partnereinek, ügyfeleinek bizalmát élvező céget tovább üzemeltessék és a saját szájuk íze szerint fejlesszék a jövőben.

Ha szeretne többet megtudni és naprakész információkat kapni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

 

    E-mail címem megadásával hozzájárulok, hogy az Osztrák-Magyar Kereskedelmi Képviselet az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően az adataimat kezelje és hírlevelet küldjön részemre.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Itt is megtalál minket

    Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy minden újdonságról első kézből értesülhessen!

      E-mail címem megadásával hozzájárulok, hogy az Osztrák-Magyar Kereskedelmi Képviselet az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően az adataimat kezelje és hírlevelet küldjön részemre.

      omkk logo blue

      Itt is megtalál minket

      Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy minden újdonságról első kézből értesülhessen!

        E-mail címem megadásával hozzájárulok, hogy az Osztrák-Magyar Kereskedelmi Képviselet az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően az adataimat kezelje és hírlevelet küldjön részemre.

        © 2020 Osztrák-Magyar Kereskedelmi Képviselet. Minden jog fenntartva.